maanantai 23. syyskuuta 2013

Hammaslääkäriin.... vaiko ei?

Hiukan ollut väliä kirjoittelussa, kun en ole yksinkertaisesti kiireiltäni ehtinyt....

Olempa tässä miettinyt että pitäisi tuo purukalusto saada kuntoon, mutta mua valitettavasti vaivaa hammaslääkäri pelko.Tästä syystä en ole siellä kymmeneen vuoteen käynyt..
No ei tavallaan sekään, mutta kaikki ne välineistä tulevat äänet ovat vähintään väreitä nostattavia ja on ollut sellainenkin kerta kun menin yksityiselle odotustilaan ja putosin kun kuulin poran äänen.

Kuulemma en ole yksinäni pelkoni kanssa ja helpottaahan se hieman kuulla etä tämmöisiä hölmöjä on siis muitakin......

Tulipa kuitenkin mieleen muutaman viikon takainen tapaus työpaikalta.
Sinä iltana en itse ollut töissä vaan pääsin seuraamaan aika erikoista tapausta oikein aitiopaikalta.
Lähdin ajamaan työpaikalle n.25km päähän kaupungista kun halusin nähdä ystäväni, joka on myös pomoni.
Ravintolaan oli sinä iltana tullut enemmänkin porukkaa, mutta mieleeni jäi vain eräs naispuolinen tapaus.


Vaalea lyhyt nainen, jolla oli todellakin "sana hallussa".....

Pienikokoinen täti huusi ja möykkäsi seksikkällä viskibassolla räkäisellä rähinällä kompattuna.
Mustat aurinkolasit päässään (keskellä yötä) katseli pilke silmäkulmassa miespuolisia asiakkaita silmäänsä välillä iskien. Naispuolisia tanssimaan hakien ja heitä hämmentäen. Yhtään juomaa nainen ei ravintolasta ostanut ja oli kyllä siinä humalatilassa että tuskin olisi myytykkään. Tykkäsi kuitenkin juoda ja lähinnä kaadella muiden paukkuja.
Outo tapaus alkoi loppuillasta ilmoittelemaan "ettekö te jumalauta tiedä kuka minä olen!!"  kun ei ilmeisesti flaksi käynyt ja mies jonka mukana oli saapunut sekin häipyi. Lähtikö karkuun vai unohtiko sitä en osaa sanoa. "Minä olen LÄÄKÄRI helsingistä" "Minä olen kirurgi lohjalta" Sitä nainen ei osannut päättää mikä hänen terveydenhuoltoon viittaava alansa oli ja missäpäin hän työskenteli, mutta kiukku alkoi silminnähden nousemaan ja kaikille piti huudella ja sanotaanko suomeksi, jotta vittuilla.

Ilta ei päättynyt sen paremmin... Kun ihmisiä saatiin lähtemään kotiin täti oli tietysti viimeinen.

Ulos ei olisi mennyt millään, lopulta päättikkin käydä käsiksi ravintolanpitäjään. Yritti purra ja potkia, huuto oli mieletön. Lopulta kun henkilö saatiin ulos meni makaamaan oven eteen ja alkoi soitella hätäkeskukseen että hänet oli pahoinpidelty. Ihmettelin tässä lääkärin toimintaa ja sitä että puhelin nakutti taukomatta. Mitähän ne on siellä toisessa päässä meinanneet? Toivottavasti nauhat ovat tallella :) Turhia soittoja ja kamalaa huutoa, mistä ei niinkään saanut selvää, mutta kuului sisälle asti. Jäljelle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin soittaa paikalliselle ja lähimmälle poliisille että joku hakisi pois kun ei tiedetty missä asuu, mihin on menossa, mutta lähellekkään ei voinut mennä koska täti aloitti heti puremisen yritykset ja huitomisen. Eihän sitä nyt siihenkään voinut jättää. Lisäksi täti yritti pysäytellä ohi ajavia autoja ja huuteli omiaan.
Kuitenkin 45min myöhemmin poliisia ei näkynyt suuntaan tai toiseen ja täti nousi ylös. Hän ilmoitti kovaan ääneen että sanoivat 112:sta hänen olevan jo selvinnyt sen verran että voisi kävellä itse pois. Olikohan nekin siis vanhoja tuttuja taikka soitteleeko täti sinne työkseen kun näin puhelimen kautta olivat hyvinkin selvänäköisiä.
Olimme samaan aikaa helpottuneita sekä erittäin äimistyneitä kyseisen hoitohenkilön toiminnasta ja yhteistuumin ajattelimme ettei ainakaan siellä suunnalla kannata sairaalaan joutua varsinkin jos täti olisi vuorossa kupinkaadon jälkeen.... Luoja älä anna sen olla ainakaan kirurgi! (hiljainen sanaton rukous)

Tädistä ei päästy seuraavana päivänäkään. Soitti ravintolaan siivoojalle, seuraavalle vuorolaiselle ja muutaman muun kerran: "Sinäkö mut viime yönä hakkasit? Ettekö te vittu tiedä kuka minä olen?"
"Minä teen tästä rikosilmoituksen saatana!"
Yön mustat aurinkolasit tädiltä jäi......
Viikko kun meni osasimme jo nauraa asialle ja oli myös selvinnyt että kyseinen henkilö oli ihan oman kaupungin yksityinen HAMMASLÄÄKÄRI! 
Jokaisessa ravintolassa niinkin tuttu ettei ole yhteenkään asiaa. Myöskään kaupungin taksikuskit eivät kuljeta. Että hyvin kallistellut kuppia tämä täti.
Ja minä päätin että hammaslääkärikäynti saa jälleen odottaa, tie vaikka purisivat ja potkisivat. Lievätkö samasta puusta veistettyjä kaikki? Nyt pelkään meinaan niitäkin enkä pelkkiä ääniä ja poraa.
En ikinä antaisi ainakaan töädin koskea suuhuni, saatika edes haistaa hengitystäni. Juoksisin varmasti ennätyksen jokaisesta mahdollisesta juoksusta jos tuon vastaanotolle joutuisin......



"Ettekö te Jumalauta tiedä kuka minä olen? Hammaslääkäri helvetistä!!"



Valitettavasti aion sittenkin mennä tädin vastaanotolle.....
Mutta vain kysymään loppuuko se soittelu ja häirintä ravintolan suuntaan. Jouduin meinaan viime lauantai yönä vastaamaan puhelimeen jo suljettuamme ja arvatkaas oliko tuttu ääni....?
"Oletko sinä se joka mut vittu hakkas" -- No en perkele ole, mutta tuun käymään ensiviikolla sun vastaanotollas vähän keskustelemaan häiriköinnistä ja päällekarkauksesta, silminnäkijä kun olen....vastasin.
Löi mulle luurin korvaan, mutta kyllä minä sinne vielä menen.
Asiasta on jo tovi kulunut, mutta täti muistaa meitä näköjään kännissä ihanilla soitoillaan.
Ovatko kaikki julkisensektorin työntekijät näin hulluja? Jos hammaslääkäri puree, heiluuko kirurgit veitsen kanssa? Hierojat sitten varmaan kuristavat ja Lakimies puhuu sut linnaan. Tuomari varmaankin kolauttaa sitten sillä kuuluisalla nuijalla?  Mä alan hyvin pian hoitamaan itse itseni oli vaiva sitten mikätahansa. Sittenpähän tiedätte kuka vittu mä oon...... huhhuh!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti